Sakal – Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi – 36 PDF Oku indir

0 12

Bu makalemizde sizlere  ile alakalı ayrıntılı haber tanımı yazısını paylaştık. Yazımızda ayrıca BAŞLIK İzle gibi yanıtları da bulabilirsiniz.

Sakal – Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi – 36 Portable Document Format Oku indir, e-kitap sitemizde Sakal – Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi – 36 kitabını araştırdık. Ayrıca Ansiklopedi tarafından kaleme alınan Sakal – Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi – 36 kitap özetinin yanı sıra, Sakal – Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi – 36 pdf oku, Sakal – Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi – 36 yandex, Sakal – Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi – 36 e-kitap pdf, Sakal – Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi – 36 Portable Document Format Drive, Sakal – Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi – 36 Epub gibi indirme linklerini de bulacaksınızdır.

Sakal – Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi – 36 Portable Document Format indir Oku

Sakalın Arapça karşılığı lihyedir. Tarih boyunca çeşitli toplumlarda sakal bırakma, sakalı tamamen kesme yahut farklı şekillerde kısmen tıraş etme uygulamalarına dinî, millî ve örfî anlam ve değerler yüklenmiştir. Tevrat’ta sakal tıraşı yasaklanmış olmakla birlikte (Levililer, 19/27) Yahudilik’te yaygın kabule göre yasak sayılan eylem sakalı usturayla traş etme olup kısaltma yahut başka bir yolla tamamen kesmeye izin verilmiştir. Batı hıristiyanlarında ve Budistler’de tıraşlı yüz makbulken Doğu hıristiyanlarında, Hindu ve Sihler’de sakalın olduğu gibi bırakılması gerekli görülür. Kur’ân-ı Kerîm’de sakal kelimesi bir yerde geçer (Tâhâ 20/94), fakat sakal bırakma yahut kesmenin hükmünden söz edilmez. Hadislerde ise bu hususta bazı emir ve tavsiye ifadeleri yer almıştır. Hz. Peygamber sakal bırakmayı yaratılışa uygun davranışlar içinde saymış (Buhârî, “Libâs”, 62; Müslim, “Ŧahâret”, 56), bazan müşriklere yahut Mecûsîler’e muhalefet etme gerekçesine bağlayarak, Bazan da gerekçe belirtmeden sakalın bırakılıp bıyıkların kısaltılmasını (Buhârî, “Libâs”, 63; Müslim, “Ŧahâret”, 52-55), saç ve sakalın boyanarak yahudi ve hıristiyanlardan farklı olunmasını (Buhârî, “Libâs”, 67; Müslim, “Libâs”, 80) istemiş ve saçı sakalı siyaha boyamayı yasaklamıştır (Müslim, “Libâs”, 78-79; Ebû Dâvûd, “Tereccül”, 20). Resûl-i Ekrem’in sakalının sık olduğu (Müslim, “Feżâǿil”, 109), sakalını eninden ve boyundan kısalttığı (Tirmizî, “Edeb”, 17) ve Peygamber’in fiillerine uymada titizliğiyle bilinen sahâbeden Abdullah b. Ömer’in sakalını avucuyla tutup bundan fazla olan kısmı tıraş ettiği (Buhârî, “Libâs”, 64) bildirilmektedir. Ayrıca Resûlullah’ın saçı sakalı dağınık olanları uyararak kendilerinden bu durumu düzeltmelerini istediği kaydedilmektedir (el-Muvaŧŧaǿ, “ŞaǾr”, 7).

Sakal – Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi – 36 Portable Document Format indir Tıklayın

style="display:block" data-ad-client="ca-pub-6299590809678581" data-ad-slot="7470993030" data-ad-format="auto" data-full-width-responsive="true">
Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.